Translate

woensdag 30 maart 2016

30 maart te water

En daar hoort natuurlijk champagne bij

De tewaterlating in vogelvlucht 
Dinsdag 29 maart kunnen we al aan boord slapen. Weliswaar ligt de boot nog op de kant, maar dat kan de pret niet drukken. De spullen die in een volle auto via Morgins hiernaartoe mee zijn genomen zijn snel aan boort gesjouwd. We hebben al het linnengoed bij ons en wat servies, zodat we toch redelijk comfortabel aan boord kunnen verblijven.
Wat heerlijk om alle door ons bestelde kleuren en andere specificaties nu rustig te kunnen ervaren. Het is allemaal precies zoals wij het ons hebben voorgesteld. Prachtig!
Schade hersteld
De transportschade, zie vorig bericht, is onzichtbaar hersteld. Dat is toch wel een groot voordeel van polyester; schuren, polijsten en boenen en er is niets meer van te zien.

Tewaterlating woensdag 30 maart:
Het gaat allemaal heel snel. De afspraak met de kraanmachinist was om 10.30u, maar als wij goed en wel aan het ontbijt zitten om 8.30u horen we al gemorrel aan de boot. Echt onFrans, om 10 uur liggen we al in het water.
De heren van Global Nautique kunnen dus mooi optijd beginnen aan het zeilklaarmaken van de boot. De verstaging moet op spanning gebracht worden en nog een paar vallen in de mast getrokken. Helaas trekt de wind behoorlijk aan en kan alleen de genua worden aangeslagen. Voor het grootzeil waait het te hard. Dat zal dus vrijdag 1 april Jan Douwe van Nova Yachting, de dealer, moeten doen.
Er is zelfs sprake van dat we aan de kade, aan lagerwal (!) moeten blijven liggen vanwege de harde wind. Dat mag niet van de havenmeester. We gaan daarom alsnog naar de gastensteiger en meren zonder schade daar af. Dit is een veel betere plek, geen beton, zand en grind naast de boot, maar een nette steiger.


Het weer blijft komende dagen ronduit slecht. Harde wind en veel regen. We wachten dus braaf op de oplevering op 1 april. Enfin we hebben genoeg te doen aan boord en vervelen ons dus niet.

Geen opmerkingen: